Många har nog varit med om att det blivit mycket att göra på jobbet mellan varven. Kombinationen av att ha mycket som måste blir klart samtidigt som man kanske inte har tid brukar lätt kunna leda till stress. Stress vill man såklart undvika. Även om man kanske önskar att det var mindre att göra på jobbet ibland så är det många gånger en situation med mycket att göra som man lär vänja sig vid. För att då göra det bästa av situationen så kan man helt enkelt jobba med att bli effektivare på jobbet, någon som vi kommer skriva om nedan.

1. Städa ditt skrivbord och placera alla personliga saker, tex bild på nära & kära bakom din rygg.

2. Kategorisera det du arbetar med i olika pärmar med ett tydligt index.

3. Skriv en långsiktig att-göra-lista.

4. Skriv ner morgondagens viktigaste arbetsuppgift överst på listan och börja med den diiirekt du kommer till jobbet på morgonen.

5. Undvik att kolla Facebook eller att ta en kaffepaus innan du sätter i gång att arbeta.

6. Ta bort distraherande plingljud på mejlen och vänta med att gå igenom mejlen till tex eftermiddagen då du har mindre energi.

7. Svara på ett mejl eller lägg det i rätt mapp så fort du har läst det.

8. Håll möten på stående fot istället för sittande.
 

Comment