Nyckeln till att skapa en framgångsrik strategi för sociala medier är att arbeta fram svar på frågor som exempel:

  • Vad är nyttan med sociala medier utifrån företagets affärsmål? Vad är syftet?
  • Hur kan vi säkerhetsställa att det går att följa upp våra målsättningar?
  • Har vi olika syften för olika affärsområden?
  • Vilka möjligheter finns för att nå ut till våra målgrupper? I den här
  • frågeställningen diskuteras även kanalval. I vilka kanaler ska vi finnas och vilka väljer vi bort?

Bra innehåll är exempelvis:

  • Artiklar som är användbara för din målgrupp (”10 tips för att få ut mest av…”)
  • Information som är relevant för din målgrupp, exempelvis nyheter om vad som händer på den marknad de verkar inom.
  • Inspiration och exempel på framgångsrika resultat från andra verksamheter
 

I veckans avsnitt av Workpodden pratar vi med Vass Kommunikation, bl.a om Snapchat och hur den digitala utvecklingen håller på att förändra kommunikation- och marknadsföringsbranschen.

Vass Kommunikation har funnits i knappt ett år och drivs av de unga systrarna Helena och Johanna Engström.

Under sina första år som företagare har systrarna, 26 och 28 år, tagit in ytterligare förstärkning och de har omvandlat företaget från enskild firma till aktiebolag. De har också blivit invalda i styrelsen för Svenska pr-företagen.

Eller lyssna direkt i Podcaster appen - Klicka på bilden eller klicka här!

Eller lyssna direkt i Podcaster appen - Klicka på bilden eller klicka här!

Comment